loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 455 دوشنبه 30 آذر 1394 نظرات (0)

ولادیمیر پوتین گفت، نیروهای مسلح روسیه تمام ظرفیت نظامی خود را در سوریه به کار نگرفته‌اند و در صورت نیاز مسکو ممکن است از تجهیزات نظامی بیشتر استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: ما می‌بینیم که چگونه خلبانان و ماموران اطلاعاتی ما در هماهنگی با نیروهای دیگر مانند ارتش، ناوهای جنگی و جنگنده‌ها به صورت موثر عمل کرده و چگونه از مدرنترین تسلیحات استفاده می‌کنند.


پوتین خاطرنشان کرد: من می‌خواهم بگویم که این عملیات نهایت و تمام ظرفیت نظامی ما نیست. ما تجهیزات نظامی بیشتری داریم که می‌توانیم در صورت نیاز از آنها استفاده کنیم.

 

در همین حال رییس جمهوری روسیه اعلام کرد، هیچ قصد و نیتی برای برهم زدن روابط با "مردم ترکیه" ندارد. اما وی در ادامه به روشنی گفت که مسکو نمی‌خواهد روابطش را با آنکارا تحت رهبری کنونی گسترش دهد.

وی با بیان اینکه رهبری کنونی در ترکیه ابدی نیست، ادامه داد: من می‌خواهم باردیگر تکرار کنم که ما مردم ترکیه را ملت دوست خود تلقی می‌کنیم و نمی‌خواهیم روابط خود را با مردم این کشور بر هم زنیم.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط با اروپا ادامه داد: علی‌رغم تحریم‌های اعمالی از سوی اروپا علیه روسیه، مسکو هنوز درهای خود را باز نگه داشته و خواستار همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با اروپا بوده و هم چنین آماده مبارزه مشترک با کشورهای اروپایی علیه تروریسم است.

وی با اشاره به رویکرد غرب اضافه کرد: سیستم دو قطبی فرو ریخته است و متحدان ما باید به این مساله فکر کرده و این طرز فکر را در روابط جهانی اعمال کنند اما برخی هنوز راه گذشته را ادامه داده و رویکرد دوران جنگ سرد را اتخاذ کرده‌اند.

پوتین در ادامه افزود: درگیری ژئوپلتیکی غیرقابل اجتناب بوده و طبیعی است اما این درگیری‌ها باید بر اساس قوانین متمدنانه باشند.

وی ادامه داد: این اصول باید شفاف باشد و هم چنین درک مشترکی از این اصول و قوانین ایجاد شده و مورد نظارت قرار گیرند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در پی الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 و افزایش تنش در بحران اوکراین، روابط روسیه و غرب به تیرگی گرایید.

هم چنین پوتین با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی نمی‌تواند نقش آلمان را در ثبات جهانی نادیده بگیرد، گفت: جهان نمی‌تواند نقش آلمان را در عرصه بین‌المللی دست کم گیرد.

وی ادامه داد: فضای بین‌المللی بر اساس نتایج جنگ جهانی دوم شکل گرفت اما اکنون توازن قوا تغییر یافته است که جامعه جهانی باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

رییس جمهوری روسیه در ادامه اضافه کرد: کشورهای غربی دریافته‌اند که موضع آنها در قبال انجمن‌های اقتصادی مانند اتحادیه اقتصادی اوراسیا غیر سازنده است.

وی افزود: در گذشته اگر چه غرب هیچگونه اشتباهی در ایجاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا نمی‌دید اما بازهم به مخالفات با آن پرداخت، اما اکنون به غیر سازنده بودن این رویکرد پی برده است.

پوتین افزود: بر همه آشکار است که در گذشته هر گونه اقدامی برای جلوگیری از ایجاد فضای مشترک اقتصادی میان بلاروس، قزاقستان و روسیه انجام گرفت.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94