loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 335 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

طاهره ایبد از تغییر ناشر کتاب‌هایش بدون اطلاع گله کرد.

 

این نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:‌ بنا بود دو کتاب بنده با عناوین «بی‌ بو، بی بو» و «گرگ گنده و ماهی خپله» که هر دو در زمره کتاب‌های تصویری هستند توسط انتشارات چکه راهی بازار شوند اما گویا این موسسه انتشاراتی بدون اطلاع به نویسندگان، بخش قابل توجهی از کارهایش را به موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی واگذار کرده است بنابراین من حتی نمی‌دانم چه کسانی کار تصویرسازی کتابهایم را انجام داده‌اند.


http://media.isna.ir/content/79-34.jpg/4

 

او افزود: البته ممکن است موسسه انتشاراتی چکه براساس قراردادی که با موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی بسته است کار نشر مجموعه‌ای از آثار نویسندگان مختلف را واگذار کرده باشد و به لحاظ قانونی این کار بدون اشکال تلقی شود ولی قطعا خالی از اخلاق حرفه‌ای است چرا که انتخاب موسسه انتشاراتی بر عهده نویسنده و خالق ادبی است و نه غیر.

 

ایبد گفت: اگر این موضوع باب شود که ناشران به عنوان واسط وارد عمل شوند و کار آژانس‌های ادبی را بر عهده بگیرند، وضعیت فرهنگ به مراتب پیچیده‌تر و بدتر از آنچه امروز هست، خواهد شد. من به طور تصادفی متوجه شدم آثاری را که پیش‌تر به نشر چکه واگذار کرده بودم بناست توسط انتشارات علمی فرهنگی راهی بازار شود. براساس کدام میثاق و اخلاق حرفه‌ای موسسه انتشاراتی مذکور نشر قریب به 50 کتاب را به طور سرخود به موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی واگذار کرده است؟

 

این نویسنده گفت در حال حاضر بخش دیگری از آثارش در موسسات انتشاراتی دیگر زیر چاپ هستند. «عجیب و عجیب‌های ته دریا» عنوان مجموعه داستان‌های کوتاه به قلم اوست که بخشی از آن‌ها به ارائه اطلاعات علمی ویژه کودکان می‌پردازد. بناست بخشی از تصاویر این کتاب به صورت مستند و بر اساس عکس‌هایی از عکاسان علمی ایرانی که در منطقه خلیج فارس گرفته شده است طراحی شود. این کتاب قرار است با نگاهی داستانی به ویژگی‌های زیستی منطقه خلیج فارس بپردازد و مسوولیت نشر آن را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده دارد.

 

«آقا غولی، غول غاغولی» یکی دیگر از آثار داستانی ایبد است که ماجرای آن به قصه غولی تعلق دارد که از چراغ جادویی در روزگار کنونی بیرون آمده و ضمن مواجهه با تیپ‌های مختلف امروزی که از جایگاه‌های اجتماعی متفاوتی برخوردارند از آنان می‌خواهد تا وردش را بخوانند تا او بتواند به چراغ جادو برگردد. این اثر نیز بناست در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار شود.

 

«بیز بیز پشه» از دیگر آثار قلمی طاهر ایبد است که مجموعه سه‌جلدی طنز فلسفی را ویژه کودکان دربرمی‌گیرد. این اثر در انتشارات سوره مهر راهی بازار خواهد شد.

 

ایسنا

برچسب ها اخبار فرهنگی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94