loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 457 سه شنبه 08 دی 1394 نظرات (0)

در آستانه فرا رسیدن سالروز حماسه نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، برنامه ها و فیلم هایی با این موضوع از شبکه‌های سیما پخش می شود.


 

به مناسبت سالروز حماسه 9 دی، ویژه برنامه هایی در شبکه های مختلف سیما تدارک دیده شده است.

 

این ویژه‌ها شامل فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و برنامه‌های تولیدی و زنده است.

 

فیلم تلویزیونی «سایبان» به کارگردانی مسعود تکاور، سه شنبه 8 دی ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش می شود. موضوع این فیلم با بازی حسن جوهرچی، کاوه سماک باشی، مجید مشیری، محسن افشانی و مریم کاویانی درباره جاسوسی و گروگانگیری است.

برنامه «سراج»با موضوع تورق مصور فتنه ها و بحران های ایجادشده توسط گروهک های داخلی و خارجی ضد انقلاب از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا نهم دی ماه سال 88 روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و چگونگی فائق آمدن بر این عوامل توسط نیروهای مردمی بررسی می شود.

 

برنامه «9 دی؛انقلاب سوم» شبکه آموزش به بررسی فتنه نهم دی سال 88 و حواشی و حضور مردم و سیرتاریخی آن در قالب گفت و گو با کارشناسان خواهد پرداخت، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 22:40 پخش می شود.

فیلم تلویزیونی «ابابیل» به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی، سه شنبه 8 دی ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود.

در این فیلم می بینیم: در اوج بحران های سال 1388 گروهی از معاندین با انقلاب به سرکردگی فردی به نام شاهپوری در جهت برهم زدن نظم عمومی و ایجاد اغتشاش اقدام به عملیات کردند. این عملیات که از طرف غرب و همکاری برخی از کشورهای عربی صورت می گرفت، توسط ...

شبنم قلی خانی، نیلوفر شهیدی، رحیم نوروزی و ایمان صفا در فیلم تلویزیونی «ابابیل» بازی کرده اند.

 

مستند «یزدان تفنگ ندارد» به تهیه کنندگی محمد ارژنگ، چهارشنبه 9 دی ساعت 19 از شبکه افق پخش می شود.

این مستند در مدت زمان54 دقیقه به روایت وقایع سال 88 و شرایط دانشگاه ها در آن سال می پردازد.

مستند «گرمترین روزهای زمستان» به تهیه کنندگی مهدی نقویان، سه شنبه 8 دی ساعت 20 به مدت 31 دقیقه از شبکه افق روی آنتن می رود.

داستان مستند «گرم ترین روز زمستان» از اتفاقات روز 9 دی شروع می شود. این مستند برای پاسخ به این سوال که چرا مردم در آن روز راهپیمایی کردند و آن روز بزرگ را رقم زدند؟ به سراغ اتفاقات سال 88 یعنی ماجرای 13 آبان، اتفاقات روز 16 آذر، عاشورای سال 88 و روز 9 دی می رود.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94