loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 223 سه شنبه 08 دی 1394 نظرات (0)

در شرایطی که به تازگی کتاب سوم «تام گِیتس» با عنوان «همه چیز عالی است (یک جورهایی)» با ترجمه آتوسا صالحی راهی بازار شده، این مترجم از زیر چاپ رفتن کتاب چهارم این مجموعه خبر داد.


 

  کتاب چهارم این مجموعه هفت‌جلدی «ایده‌های بیست (حالا بگو نوزده)» نام دارد و بناست در نشر افق راهی بازار شود.

 

به تازگی کتاب سوم این مجموعه رمان لیز پیشون با عنوان «همه چیز عالی است (یک جورهایی)» با ترجمه آتوسا صالحی در انتشارات مذکور راهی بازار شده است. در یادداشت پشت جلد این کتاب که برنده جوایزی شامل جایزه «واتر استونز» و جایزه ردهاوس - بهترین کتاب سال به انتخاب نوجوانان - بوده، آمده است:

«خبرهای خوب...

1.خروس در یک مسابقه محلی شرکت می‌کند و (به خلاف همیشه) تمیز و خوشبو می‌شود.

2.موقع آوازخواندن صدای گوش‌نواز من بدجوری حرص دلیا را درمی‌آورد... ای ول!

3.مامانی میویس قرار است برای تولد من چیزهایی بپزد که یک جورهایی فاجعه است.

4.مارکوس می‌خواهد مرا در جشن مدرسه توی دردسر بیندازد.»

 

آتوسا صالحی مترجم مجموعه «تام گیتس» با موفق توصیف کردن این مجموعه در ایران، آن را نخستین مجموعه منتشرشده در حوزه گرافیک رمان در ایران معرفی کرد و علت موفقیت آن را توجه نویسنده به اتفاقات روزمره و زبان طنز این مجموعه دانست و گفت: لیز پیشون با اتکا به شخصیت اصلی این داستان تام گیتس که نوجوانی 12 ساله است موقعیت‌های طنزآلود خوبی را خلق کرده است. تام گیتس مثل بسیاری از ماست. از درس خواندن فراری است و به موسیقی علاقه دارد. نویسنده با اتکا به مسائل دم دستی طنز قدرتمندی را در این کتاب ایجاد کرده است. از طرف دیگر این کتاب با استفاده از تایپوگرافی ویژه‌ای که در آن لحاظ شده مجموعه‌ای متفاوت به نسبت سایر کتاب‌هاست و دارای ویژگی‌هایی است که به لحاظ بصری هم آن را از سایر مجموعه‌ها متفاوت کرده است.

 

آتوسا صالحی که پیش‌تر مجموعه‌ای از داستان‌های تألیفی بویژه در حوزه بازآفرینی و بازنویسی «شاهنامه» منتشر کرده، درباره آثار نوشتاری‌ تازه‌اش به تألیف مجموعه چهارجلدی «نارگل» اشاره کرد و گفت: مجموعه چهارجلدی «نارگل» که براساس اقتباسی آزاد از برخی از آثار ادبیات کهن همچون بخش‌هایی از کتاب «کلیله و دمنه» و داستان «طوطی و بازرگان» مثنوی معنوی نوشته شده، به ماجرای دختربچه‌ای به نام نارگل می‌پردازد که در همراهی با مرغ مینای خود یک‌سری اتفاقات زیست‌محیطی را به کودکان پیش‌دبستانی در قالب اثری ادبی منتقل می‌کند.

 

این مجموعه آن‌چنان که آتوسا صالحی می‌گوید تا پایان سال جاری در موسسه انتشاراتی فنی راهی بازار خواهد شد.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94