loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 207 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)

برگزار کنندگان المپیک و پارالمپیک ریودوژانیرو تلاش می‌کنند تا با از بین بردن پشه‌های ناقل تب دنگ از شیوع این بیماری در زمان بازی‌های المپیک جلوگیری کنند.

 

http://media.isna.ir/content/1409477715222_logo-olympic-games-rio-2016-olimpiadas.jpg/4

به نقل از Inside the games، مسئولان برگزاری المپیک تلاش می‌کنند تا محل برگزاری بازی‌ها را پاک کنند. یکی از راه‌های از بین بردن پشه‌ها از بین بردن آب‌های راکد منطقه است که پشه‌ها از آنجا تغذیه می‌کنند.

 

سال گذشته آمارها نشان داد که 62 هزار و 507 مورد از این بیماری در این سال گزارش شده است. در سال 2014 این رقم هفت هزار و و 819 مورد بوده است. مسئولان پیشنهاد کرده‌اند که مردم هفته‌ای 10 دقیقه وقت بگذارند تا مکان‌هایی که پشه‌ها در آنها زاد و ولد و تغذیه می‌کنند را از بین ببرند.

 

نشانه‌های تب دنگ شبیه به آنفولانزا است. در سال 2015 حدود 20 نفر از این بیماری در ریو جان خود را از دست دادند. یکی از مراکز سلامتی ایالت ریو دوژانیرو هفته‌ گذشته به دلیل نبود بودجه بسته شد. این مرکز دارای چندین بیمارستان و امکانات لازم بود.

 

قرار است که ایالت ریو از دولت برزیل 296 میلیون رئال برزیل برای سرمایه‌گذاری در این زمینه دریافت کند. حدود 100 میلیون رئال این بودجه به صورت وام به ریو داده خواهد شد. استفاده از واکسن تب دنگ نیز یکی از راه‌های مقابله با این بیماری است که از سوی مسئولان پیشنهاد شده است.

ایسنا

برچسب ها المپیک , اخبار ورزشی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94