loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 303 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

رییس کمیته‌ میزبانی رم برای المپیک 2024 اعلام کرد نیازی به برگزاری رفراندوم برای نامزدی این کشور وجود ندارد.

به نقل از Inside the games، این کمیته‌ اعلام کرده است نگرانی درباره درخواست‌ها برای برگزاری رفراندوم ندارد زیرا آنها پیش از این شروع به همراه کردن اذهان عمومی با میزبانی المپیک کرده‌اند.

 

در صورتی که تنها یک درصد از شهروندان یعنی 30 هزار نفر برای برگزاری رفراندوم امضا جمع کنند، رفراندوم باید برگزار شود. در ماه‌های اخیر برگزاری رفراندوم در شهرهایی که نامزد میزبانی المپیک هستند، خبر داغی بوده است. هامبورگ که دیگر شهر نامزد برای میزبانی المپیک بود نیز چنین رفراندومی برگزار کرد. درخواست‌ها برای برگزاری رفراندوم در بوداپست نیز زیاد شده و ممکن است این رای گیری برگزار شود.

 

رییس کمیته‌ نامزدی رم در این باره گفت: دولت اعلام کرده است در این زمینه بیشترین حمایت را انجام می‌دهد. بنا‌بر‌این نیازی به برگزاری رفراندوم نیست. در صورتی که کسی می‌خواهد در این زمینه تبلیغاتی انجام دهد، بگذارید این کار را بکند. ترسی در این مورد نداریم و در حال‌ حاضر نیازی برای انجام رفراندوم نمی‌بینم.

 

گفته می‌شود هزینه برگزاری المپیک و پارالمپیک 2024 در رم 24.9 میلیون یورو خواهد بود. رییس کمیته‌ نامزدی رم معتقد است که این هزینه، کمتر از هزینه برگزاری بازی‌ها در پاریس و لس آنجلس است. بخش خصوصی بیشتر هزینه را پرداخت می‌کند و مقداری از هزینه نیز از بودجه عمومی برداشت می‌شود.

 

شهرهای بوداپست، لس آنجلس و پاریس دیگر شهرهایی هستند که برای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 نامزد شده‌اند. میزبان این بازی‌ها در سال 2017 در لیما انتخاب خواهد شد.

 

ایسنا

برچسب ها المپیک , اخبار ورزشی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94