loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 345 سه شنبه 29 دی 1394 نظرات (0)

ملی‌پوش سابق والیبال بانوان گفت: باید در تیم‌های والیبال بانوان جوان‌گرایی صورت بگیرد اما متاسفانه مربیان لیگ قدرت ریسک استفاده از بازیکن جوان را ندارند چرا که باید جوابگوی نتایج خود باشند.


 

سمیرا ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال بانوان گفت: نیم فصل اول لیگ برتر والیبال بانوان همان طور که قابل پیش‌بینی بود با برتری سه تیم گاز، دانشگاه آزاد و ذوب آهن همراه شد. سه تیمی که قبل از آغاز رقابت‌ها هم مشخص بود رده‌های بالای جدول را به خود اختصاص می‌دهند. در واقع نتایج لیگ ایران را از قبل کاملا می‌توان پیش‌بینی کرد. این اصلا موضوع خوبی نیست و بهتر است این شرایط تغییر کند و لیگ پویاتر از گذشته شود.

 

ایمانی با بیان اینکه مسئولان باید شرایطی را مهیا کنند که این مشکل همیشگی لیگ برطرف شود، اظهار کرد: متاسفانه نمی‌توانم نظر کاملا درستی در این باره بدهم و راه حلی ارائه کنم تا این موضوع به صورت کامل و برای همیشه برطرف شود. واقعا نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است و نتایج به این صورت رقم می‌خورد که چند تیم برابر تیم های دیگر از پیش برنده هستند. این موضوع کیفیت لیگ را بسیار کاهش می‌دهد.

 

او در ادامه افزود: فدراسیون باید قوانینی را برای رفع این مشکل بگذارد. استفاده بیش از سه بازیکن ملی‌پوش در تیم‌ها باید ممنوع باشد تا بازیکنان در تمام تیم‌ها پخش شوند و رقابت‌ها نزدیک به هم باشد. مثلا یک تیم 7 ملی‌پوش دارد و تیمی مانند برق اصلا ملی‌پوش ندارد. قطعا باید چنین تبصره‌ای در سازمان لیگ وجود داشته باشد تا تعادل در یارگیری برقرار شود.

 

او با بیان اینکه برخی تیم‌ها نمی‌توانند حق‌الزحمه بازیکنان را پرداخت کنند، تصریح کرد: با وجود اینکه دیگر بازی نمی کنم اما امسال هم از چندین تیم پیشنهاد داشتم اما آن‌ها نمی‌توانستند حق‌الزحمه من را پرداخت کنند. این به آن معنا نیست که دستمزدها بالاست بلکه برخی تیم‌ها واقعا توانایی پرداخت هزینه‌های معمولی را ندارند و به همین دلیل بازیکنان ترجیح می‌دهند در تیم‌هایی بازی کنند که دستمزدشان سر زمان و به اندازه کافی پرداخت شود. باید این موضوع را قبول کرد که بازیکن ملی جایی می‌رود که دستمزدش پرداخت شود.

 

ایمانی درباره عدم جوان‌گرایی در تیم‌های بانوان گفت: سال گذشته ما در تیم باریج اسانس کاشان جوان‌گرایی خوبی انجام دادیم و در پایان هم 4 بازیکن آماده و جوان را تحویل لیگ برتر دادیم. همه مسئولان باید آینده را ببینند و هدف‌شان را برای فردای والیبال بانوان قرار بدهند. باید بتوانیم از بازیکن جوان استفاده کنیم و لازمه آن قدرت ریسک یک مربی است. متاسفانه این ریسک در بین مربیان ما وجود ندارد به این دلیل که آن‌ها باید جوابگوی باشگاه خود باشند. اگر یک مربی قول قهرمانی به اسپانسر داده باشد نمی‌تواند ریسک استفاده از بازیکن جوان را قبول کند چرا که تجربه ناکافی اینچنین بازیکنانی می‌تواند برای تیم ها دردسرساز باشد.

 

او در پایان گفت: اسپانسر هزینه می‌کند و انتظار دارد نتیجه بگیرد. متاسفانه اسپانسرها و بقیه نمی‌دانند که سطح تیم های والیبال بانوان هم بالاست و می‌توانند باسرمایه‌گذاری به نتیجه خوبی برسند. اگر شرایط به صورتی باشد که بازی‌های ما دیده شود همه متوجه می‌شوند که والیبال بانوان کیفیت خوبی دارد و فقط نیازمند حمایت بیشتر است.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94