loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 248 شنبه 22 خرداد 1395 نظرات (0)
آلودگی نوری، در کنار سایر انواع آلودگی ها زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و دید بشر را از جهان محدود کرده است.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ علاقه مندان به ستاره شناسی هفته گذشته برای مشاهده منظومه شمسی در "گراند کنیون" آمریکا گردهم آمدند. سازمان پارک ملی این کشور در حال برگزاری جشنواره سالانه ستاره شناسی است؛ جشنواره ای که در آن عموم مردم می توانند به دور از آلودگی روشنایی شهرها به مشاهده آسمان بپردازند.
فابیو فالچی، پژوهشگران از موسسه علوم و فناوری های آلودگی نوری در ایتالیا، در این باره اظهار کرد: "یک سوم انسان ها نمی توانند منظومه شمسی را مشاهده کنند. ما برای اولین بار در تاریخ بشر، ارتباطمان را با آسمان شب از دست داده ایم."
فالچی و همکارانش در یک سال گذشته نقشه ای از گستردگی سطح آلودگی نوری در جهان ارائه داده اند و تاثیر نورهای مصنوعی در دید انسان از آسمان شب را در آن به تصویر کشیده اند.
بر اساس نقشه طراحی شده و با توجه به تراکم جمعیت، این تیم پژوهشی به این نتیجه دست یافته است که 80 درصد جمعیت جهان در معرض آلودگی نوری قرار دارند.
شهرهایی همانند لندن، لاس وگاس و توکیو در میان آلوده ترین نقاط این نقشه قرار گرفته اند و مناطق اطراف آن ها نیز تا سطح کمتری دچار آلودگی نوری هستند. از سوی دیگر بسیاری از مناطق آفریقا و استرالیا به کلی تاریک و با کمترین میزان آلودگی نوری دسته بندی شده اند.
آلودگی نوری، منظومه شمسی را از دید یک سوم جمعیت جهان مخفی کرده است +نقشه
yjc.ir
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94