loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 276 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

ایرنا پریس شانس کسب مدال برای دختران ایرانی را در رقابت‌های جهانی می داند.

کشتی بانوان

مربی لهستانی در گفت‌وگو با ایسنا، از پیشرفت دختران کشتی گیر ایرانی گفت و بیان داشت: در حال حاضر چیزی که من در دختران ایرانی می‌بینم این است که با این سطح توانایی، می‌توانند خیلی‌ها را شکست دهند چرا که خود من تجربه این کار را داشته‌ام و با کسانی مبارزه کرده‌ام که هیچ پیشرفتی نداشته‌اند. دختران کشتی گیر ایرانی شانس کسب مدال در رقابت‌های جهانی را دارند چرا که من پیشرفت را در آنها می‌بینم.
پریس سطح آمادگی جسمانی و بدنی ملی پوشان را بالا ارزیابی کرد و افزود: آمادگی جسمانی و توانایی بدنی دختران بسیار خوب است و هیچ مشکلی در اجرای تکنیک ندارند. آنها مانند یک موتور هستند که قرار است به آنها برنامه بدهی  و می‌دانند که چه کار باید انجام دهند. مشتاق یادگیری هستند، شاید سخت باشد ولی راحت انجام می‌دهند. برای من بسیار مهم است که زود و سریع پیشرفت می کنند. زمانیکه مبارزه می‌کنند از تکینک های جدیدی که آموزش دیده اند استفاده می کنند.
او دو چیز را در گراپلینگ مهم می‌داند و اظهار کرد: در گراپلینگ دو چیز مهم است نخست اینکه قدرت داشته باشید بدون تکنیک و دوم اینکه در کنار قدرت تکنیک نیز داشته باشی و این بسیار مهم است.

ایرنا پریس به همراه کادر فنی کشتی بانوان


وی درباره سطح ملی پوشان در مقایسه سطح جهانی گفت: سوال ساده‌ای نیست چرا که سطح جهانی متفاوت است. برخی از کشورها بسیار سطح بالایی دارند و مبارزه کردن با آنها سخت است و برخی از کشورها نیز تازه در ابتدای جاده گراپلینگ حضور دارند.
ایرنا پریس از همدلی دختران کشتی‌گیر ایرانی گفت و افزود: کشتی گیران دختر ایرانی بسیار مهربان هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند و این همدلی آنها به من انرژی می‌دهد و کار را برای آموزش من آسان‌تر می‌کند و این بسیار زیبا است.
ایرنا پریس درباره آغاز به کار خود در گراپلینگ  گفت: ۱۴ سال پیش گراپلینگ را در یک شهر کوچک آغاز کرده ام و سپس به یک شهر بزرگ در لهستان رفتم و جدی‌تر ادامه دادم. مهم ترین مدالی که در این رشته به دست آوردم زمانی بود که کمربند آبی داشتم و توانستم دختری را شکست دهم که بسیار حرفه‌ای‌تر و با تجربه‌تر از من بود و توانستم مدال نقره را کسب کنم. این مدال بسیار برای من ارزشمند و افتخار بزرگی بود و مدالی بود که هم برای خودم و هم برای کشورم بسیار رضایت بخش بود و در حد یک مسابقه جهانی خوشحال کننده بود.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94