loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 267 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)

در دو سال اخیر بارسلونا و رئال‌ مادرید پس از تعطیلات سال نو برابر حریفان خود امتیاز از دست دادند.


به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، بارسلونا و رئال‌ مادرید در پایان این هفته‌ نخستین بازی‌های خود را در سال جدید انجام خواهند داد. سفید پوشان چهارشنبه شب در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری برابر سویا قرار خواهد گرفت و یک روز بعد بارسلونا به مصاف اتلتیک بیلبائو می‌رود. دو تیم بزرگ اسپانیا از سال ۲۰۱۵ نتایج خوبی در نخستین دیدارشان پس از تعطیلات سال نو کسب نکردند.

خداحافظی بنیتس و سال جدید سفید پوشان

رئال‌ مادرید در سال ۲۰۱۶ شروع خوبی را تجربه نکرد؛ هرچند که در نهایت سال به بهترین شکل ممکن به پایان رسید. تساوی دو بر دو مادرید برابر والنسیا جایگاه رافائل بنیتس را متزلزل کرد و در نهایت به اخراج سرمربی اسپانیایی منجر شد. زین الدین زیدان به عنوان جانشین او معرفی شد و مادرید زیدان توانست سه قهرمانی را به ارمغان بیاورد.

یک سال پیش از آن همه چیز فرق می‌کرد. مادرید در سال ۲۰۱۴ چهار عنوان (جام حذفی، سوپر جام اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها) را کسب کرد اما شروع ۲۰۱۵ پایان همه چیز بود. شاگردان کارلو آنچلوتی برابر والنسیا مغلوب شدند، اتلتیکومادرید نیز مادرید را شکست داد و سفیدپوشان در لالیگا نتوانستند به عنوان قهرمانی دست یابند.

شروع سال با داربی کاتالان

بارسلونا در نخستین دیدارش در سال ۲۰۱۶ داربی کاتالونیا را تجربه کرد و برابر اسپانیول متوقف شد. این دیدار نخستین بازی آبی‌اناری‌ها در لالیگا بود که بدون گل به پایان رسید. لیونل مسی و لوییس سوارس در باز کردن دروازه‌ حریف ناکام بودند. آبی‌ اناری‌ها همچون سفید پوشان مادریدی سال ۲۰۱۵ را خوب شروع نکردند. این تیم در آنوئتا یک بر صفر مغلوب شد اما در بازی‌های بعدی پیروز شدند و در نهایت سه گانه را کسب کردند. همچنین قهرمانی در سوپر جام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را تجربه کردند.

نتایج خوب مادرید و بارسا در قرن جدید پس از تعطیلات

این دو تیم تنها در دو سال اخیر پس از تعطیلات سال نو ناکام بودند. بارسا و مادرید در قرن ۲۱ در مجموع پس از تعطیلات نتایج خوبی کسب کردند. مادرید تنها دو بار در سال‌های ۲۰۱۰ برابر اوساسونا و ۲۰۰۷ مقابل دپورتیوولاکرونیا امتیاز از دست داد. برابر اوساسونا در خانه بدون گل متوقف و در ریازور دو بر صفر مغلوب شد.

بارسلونا در این زمینه آمار بدتری  دارد. آبی‌اناری‌ها در پنج بازی امتیاز از دست دادند. این تیم برابر ویارئال (۲۰۱۰)، آکویانو (۲۰۰۸) و ختافه (۲۰۰۷) مساوی شد و از ویارئال و راسینگ سانتاندر شکست خورد.

 

ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94