loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 215 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)

یک روزنامه چاپ کرواسی به ارزیابی عملکرد سه مربی کروات حاضر در فوتبال ایران پرداخت.

 

به نقل از پایگاه اینترنتی جونارنجی، لیگ برتر فوتبال ایران به نیم فصل خود رسید و همین امر باعث شده است تا سرمربیان خارجی حاضر در فوتبال ایران برای تعطیلات به کشور خود بروند. در این بین برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس، ایگوراستیماچ سرمربی کروات سپاهان و دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد خوزستان پس از سفر از تهران به استانبول و کنسل شدن چندین و چند پرواز بالاخره خودشان را به کرواسی رساندند تا تعطیلات کریسمس را در کنار خانواده خود باشند.

 

پایگاه اینترنتی جونارنجی به بررسی عملکرد سرمربیان کروات حاضر در لیگ ایران پرداخته است و البته عملکرد برانکو را که امسال تیمش برای قهرمانی می‌جنگد مورد تمجید قرار داده است. در این گزارش آمده 17 هفته از لیگ برتر فوتبال ایران می‌گذرد و حضور سه مربی کروات جذابیت‌هایی را در فوتبال ایران ایجاد کرده است. پرسپولیس با ایوانکوویچ در رده پنجم، سپاهان با استیماچ در رده نهم و فولاد با اسکوچیچ در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

 

در هفته جدید لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی تهران برابر سپاهان قرار گیرد؛ دیداری که به نظر می‌رسد از جذابیت‌های بسیار زیادی برای فوتبال‌دوستان ایرانی برخوردار است و باعث پر شدن ورزشگاه خواهد شد.

 

استیماچ سرمربی سابق کرواسی که او نیز مانند مربیان بزرگی چون بلاژوویچ، ایوانکوویچ، ایویچ، بوناچیچ و فرانچیچ وارد فوتبال ایران شد در اواسط فصل هدایت سپاهان را بر عهده گرفته است و به نظر می‌رسد هنوز در این تیم جا نیفتاده است.

 

برانکو ایوانکوویچ اما از ابتدا با پرسپولیس حاضر بود و قرار است اردویی تدارکاتی با این تیم پیش از شروع دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشد. او اخیرا در در نظرسنجی برنامه معتبر 90 به عنوان بهترین مربی فوتبال ایران از طرف هواداران انتخاب شد. او اکنون در پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا مربی‌گری می‌کند؛ جایی که 30 میلیون هوادار دارد. قطعا تقابل ایوانکوویچ و استیماچ از جذابیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

 

پرسپولیس از حضور مربیان کروات خاطره خوبی دارد. استانکو پوپلکوویچ دو بار با پرسپولیس قهرمان لیگ ایران شد و ایلیکا متکوویچ و وینگو بگوویچ و همین طور زلاتکو کرانچار دیگر مربیانی بودند که در پرسپولیس عملکرد نسبتا خوبی از خود به جا گذاشتند. البته کرانچار همراه بوناچیچ در سپاهان عملکرد خوبی داشت و با این تیم قهرمانی در لیگ ایران را تجربه کرد.

 

کرانچار موفق شد همراه سپاهان قهرمان لیگ ایران شود و بوناچیچ نیز جام حذفی را همراه با سپاهان فتح کرد و با این تیم در جام جهانی باشگاه‌ها نیز حضور داشت.

 

فوتبال ایران البته یک نقطه ضعف دارد و آن هم هزینه پایین بازیکنان است. در تیم پرسپولیس هزینه قیمتی بازیکنان نزدیک 8 میلیون دلار است و این در حالی است که هزینه قیمتی سپاهان حدود 9 میلیون دلار است. این در حالی است که در دیگر کشورهای آسیا هزینه بازیکنان نسبت به لیگ ایران بالاتر است.

 

پرسپولیس این فصل با ایوانکوویچ به دنبال قهرمانی است و تلاش می‌کند فاصله‌اش را با صدر جدول کم کند. این در حالی است که استیماچ با سپاهان اغلب در دیدارهایش به تساوی رسیده است و هنوز نتوانسته پیروزی در لیگ ایران را زیاد تمرین کند.

ایسنا

برچسب ها پرسپولیس ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94