loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 271 پنجشنبه 07 مرداد 1395 نظرات (0)

یولیا استپانوا

یولیا استپانوا و همسرش که اطلاعات مربوط دوپینگ در روسیه را افشا کردند، تاکید کردند دوپینگی‌های روس در المپیک خواهند بود و فقط اینطور تصور می‌شود که آنها ورزشکار پاک هستند.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، ویتالی استپانوا که کارمند سابق آژانس ضد دوپینگ روسیه بود و همسرش نیز از ورزشکاران روس است، اطلاعاتی را درباره دوپینگ‌های روسیه افشا کردند که منجر به محروم شدن دوومیدانی این کشور از المپیک شد.

بعد از رسوایی‌ها درباره دوپینگ سیستماتیک در روسیه، کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) قوانین سختی برای دادن مجوز  المپیک به ورزشکاران روس وضع کرد. تاکنون حدود 105 ورزشکار روس از  المپیک محروم شدند.

استپانوا بعد از تصمیم IOC درباره روسیه اعلام کرد حضور ورزشکاران روس در  المپیک یعنی این که باز هم ورزشکارانی که پیش از این تقلب کردند و دوپینگ آنها پنهان شده در  المپیک حضور خواهند داشت. این زوج در مصاحبه با BBC اعلام کردند: افرادی که پیش از این دوپینگ‌شان پنهان شده است، باز هم در  المپیک حضور خواهند داشت و تنها تصور می‌شود آنها پاک هستند.

استپانوا امیدوار بود بتواند در  المپیک ریو شرکت کند اما با توجه به قوانین جدید IOC او  که پیش از این در سال 2013 دوپینگ کرده است، نمی‌تواند در  المپیک حضور یابد. همسر استپانوا نیز در این باره گفت: او دوران محرومیت خود را کامل گذرانده است و نباید برای دومین بار محروم شود.

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94